Terkini @PRK Kuala Besut

Thursday, July 11, 2013

Kuala Besut : Pergolakan dalaman PAS makin rumit !!!

Pas semakin menghadapi krisis dalaman yang cukup dahsyat apabila YB Satipul (Adun Paka) yang juga Timbalan Pesuruhjaya PAS Terengganu tiba-tiba tersingkir sebagai Pengarah Pilihanraya PAS untuk PRK Dun Kuala Besut.

Malam semalam, Presiden Pas, DS Abdul Hadi Awang ketika mengumumkan calon PAS, seorang kontraktor Azlan Endut @ Che Long juga mengumumkan Husam Musa sebagai Pengarah PRK Kuala Besut.

Persoalannya ialah, sebelumnya ini Pesuruhjaya Pas Terengganu, YB Mohd Wahid Endut telah mengistiharkan YB Satipul Bahri sebagai Pengarah PRK dan Setiausahanya Zakaria Dagang.

Kemana muka YB Satipul hendak diletakkan bila Husam Musa tiba-tiba mengambil alih tempatnya

YB Satipul duduk di barisan belakang semasa pengumuman calon di buat oleh Pas malam kelmarin dan Zakaria Dagang tidak hadir.

Difahamkan Che Long mahukan Husam Musa menjadi Pengarah Pilihanraya kerana mereka berdua adalah rakan proksi dalam perniagaan.

Keadaan bercelaru ini sudah pasti akan melihat adengan PAS Kelantan & Terengganu menjadikan PRK tempat gelanggang tomoi mereka & duit derma yang dikutip dari penyokong mereka disalur ke dalam karung poket mereka.

Sumber - T.T

No comments:

Post a Comment